burbujas_desembre_2020_03

El sector del vi encara unes dates claus per al seu negoci, les nadalenques, sense que ningú sàpiga molt bé en quines condicions es podran celebrar, en mede d’una segona ona de casos de Covid-19 que anticipa noves restriccions socials i la mobilitat.

Unes setmanes que en un any normal suposen fins al 25% de la facturació del sector, com afirma el president de la Federació Espanyola del Vi (FEV), Emilio Restoy, també director general de Zamora Company, empresa propietària de marques vinícoles com Ramón Bilbao o Mar de Frades. “Existeix un desconeixement total del que pot passar de cara a Nadal. O hi ha un control ferm en el mes vinent i mitjà o serà dur”. “És el consum en la llar, són els menjars d’empresa, els sopars amb amics, el vi com a regal… Tot en conjunt suposa unes xifres rellevants. I hi ha segments com el cava o el vi espumós per als quals suposa el 60% del negoci de l’any. Tot és molt incert, però ho veiem malament”, afirma Restoy.

Seria la rematada per a un any complicat per al sector. El president de la FEV estima una caiguda d’almenys el 20% en volum venut, i una mica superior en valor. Entorn del 35% del negoci del sector té el seu origen en la restauració i hostaleria,encara que la seva caiguda és menor al d’altres begudes,com les espirituoses, de les quals també és coneixedor
Restoy com a director general de Zamora Company i que estimen una caiguda de gairebé el 40% enguany. “El consum en hostaleria té diferents moments. Els de dia, l’aperitiu per exemple, han sofert menys i per això ha aguantat una mica millor. Les begudes que més han sofert són les lligades a l’oci nocturn”.

Agroinformacion.com