burbujas_setembre_2020_06

El sector alimentari (7,5% del PIB) s’ha convertit en estratègic. La seva fortalesa, sobretot si parlem de productors i proveïdors, és lloada pels analistes en comparació amb la resta d’Europa. I en retail, Espanya és dels països amb més botigues per habitant, la qual cosa ha facilitat el confinament i encimbrat la compra de proximitat –que un 74,2% ha prioritzat i del qual un 56,5% diu que continuarà fent-ho, segons un baròmetre de Aecoc, la patronal de gran consum.

Els uns i els altres, agricultors, ramaders, botiguers, caixers, reposadors, han estat, com els sanitaris, també anomenats herois d’aquesta crisi sanitària. “Cada jornada era un repte. Hem tingut moltes proves que superar, ser molt eficients i molt ràpids. L’objectiu ha estat molt clar: convertir-nos en un servei públic”, comenta Lara Vadillo, portaveu del grup Dia, en el seminari web Present i futur del retail a Espanya. Javier Vello, soci responsable del sector retail i consum per a EY Med, destaca “l’alça en volum dels productes frescos. Hi haurà canvis. D’una banda, dos terços dels consumidors semblen disposats a pagar més pel local; per un altre, algunes marques es plantegen vendre directament al client, com en altres països. Proliferaran les webs, i en el cas dels petits, a l’inrevés, amb intermediaris per a agrupar-se com a alimentació sana o quilòmetre zero”.

elpais.com