Després de l’impacte del Covid-19 en el sector agroalimentari, els professionals ja estan enfocats a afrontar les següents etapes. Més enllà de com seran els diferents escenaris possibles, els experts del sector treballen en com actuar en un context diferent. En aquest sentit, des del marketplace agroalimentari Claire Global destaquen una sèrie de tendències clau:

Sobre-stock de determinats aliments. Moltes companyies que ja comptaven amb estimacions de venda molt lligades al sector hostaleria no han pogut frenar el seu procés de producció.

Mesures sanitàries. Si la salut sempre ha estat prioritària, la situació actual eleva encara més aquesta percepció. Més enllà d’una comunicació basada en la importància d’una bona alimentació o en els hàbits de vida saludables.

Canvi d’hàbit, el consum a la llar. Segons les dades del Ministeri d’Agricultura, el consum a la llar durant la primera setmana d’abril va augmentar un 22,2% respecte a la mateixa setmana de 2019. Randstad Research, per part seva, preveu que el sector de l’hostaleria comenci a recuperar-se totalment entre finals de 2021 i principis de 2022.

Adaptabilitat. És innegable que el context ha canviat i que tindrà una incidència que, segons informes i estimacions, podria allargar-se fins a dos anys. Aquest canvi demanda al sector adaptabilitat, perquè les companyies que no siguin flexibles i puguin adaptar-se a les noves circumstàncies, desapareixeran.

Digitalització obligatòria. Una de les tendències clau portava anys sent impossible d’obviar. Així i tot, molts actors clau del sector no tenien la necessitat encara d’abordar-la com un element prioritari dels seus negocis. Ara, la flexibilitat de les pymes està potenciant que connectin amb la seva target a través de canals digitals i la capacitat de les grans companyies està permetent que digitalitzin el seu estoc a marxes forçades.

Eleconomista.es