EDITORIALQuants milers de milions es gasten les grans empreses en publicitat? Sens dubte les xifres són desorbitades. Molts diners per cridar l’atenció del client indecís o per reforçar la seva confiança. Tots creuen que és absolutament necessari per mantenir el seu producte en el cim del consum. Però ha nascut una nova publicitat totalment gratuïta i en aquest cas negativa per a les marques. Aquesta publicitat negativa és la que es genera a través de les grans xarxes socials com Facebook o Twitter. Les pàgines d’humor en aquests canals han crescut com l’escuma i han tingut molta acceptació en un públic fart de donar-li likes a les fotos dels amics en vacances. Milions de persones llegeixen i donen m’agrada o comparteixen amb els seus coneguts frases d’humor en contra del govern, dels toros o d’algunes marques de refrescs o cerveses que consideren insulses i aquest tsunami no ha fet més que començar. Veurem com són capaços de contra-atacar les grans companyies a aquest fenomen social que s’ha instal·lat i no sembla que vulgui anar-se. GrupVIVÓ