Els cinc beneficis del cafè fred

burbujas_setembre_2020_03

Els beneficis del cafè són de sobres coneguts, però la temperatura a la qual el prens pot potenciar les seves propietats. Aquestes són algunes dels avantatges de prendre-ho fred, perquè a més de refrescar-nos, ajuda a protegir l’organisme:

És més saludable. El cafè fred és menys àcid que el cafè calent, per la qual cosa és menys nociu per a l’esmalt dental i per a l’estómac. En rebaixar l’acidesa, una vegada en l’organisme, ajuda a la digestió i sentir millor.

Font d’hidratació. Mentre el cafè calent és una beguda reconfortant i revitalitzant, en fred és una font d’hidratació extra. Segons un estudi realitzat per la Universitat de Birmingham, el cafè fred posseeix propietats hidratants similars a les de l’aigua.

Ideal abans de l’exercici. Recerques recents demostren que el cafè fred facilita la ruptura de molècules de greix, ajuda a cremar 9 calories addicionals per hora, controla la fam post entrenament i a més redueix el dolor i potència l’esforç mental.

Combina millor amb altres aromes. Prendre el cafè fred suavitza el seu fort sabor i deixa espai per a apreciar les diferents aromes i sabors en ell, més que en la seva versió calenta.

Ajuda a sentir-se més feliç. Està demostrat que els qui consumeixen cafè diàriament tendeixen a mostrar major grau de felicitat i pateixen menys problemes associats a la depressió. Aquest benefici augmenta en el cas del cafè fred, ja que la ment ho associa a moments de plaer i respir.

revistaalimentaria.es

burbujas_setembre_2020_02

El Ministeri d’Agricultura, Pesca i Alimentació (Mapa) ha presentat l’Informe de Consum Alimentari a Espanya 2019, amb dades sobre el consum d’aliments i begudes de la població espanyola, tant en la llar, com fora d’aquesta. De les conclusions de l’estudi, es pot extreure que la població espanyola està cada vegada més compromesa amb la cura de la seva alimentació, punt que s’observa en veure una clara tendència cap al consum de productes naturals i de qualitat que són els recomanats pel sector mèdic per a una alimentació equilibrada i saludable.

En aquest sentit, l’aigua envasada se situa la primera de la llista de beguda en xifres de vendes. De fet, el volum en la cistella de la compra del consum dins de la llar va represen- tar el 9,8%, convertint-se així en la beguda més consumida dins del segment de begudes amb el 44,7% dels litres venuts.
Catalunya, la Comunitat Valenciana, Canàries, Balears i Múrcia són les més intensives en la compra d’aigua de beguda envasada. En contraposició, les àrees menys intensives són Madrid, País Basc i Navarra entre altres.

revistaaral.com

El canvi cap a una alimentació més saludable s’imposa en la nova normalitat. El 60% de la població entre 20 i 40 anys ha variat la seva dieta durant la pandèmia perquè sigui més saludable, segons l’informe sobre Alimentació Saludable i Conscient’, elaborat per Kantar Worldpanel per a ‘Obrador Sorribas’, que ve a confirmar l’evolució d’una de les tendències que es postula com a cavall guanyador després de la crisi sanitària. Així, aquest informe assegura que la tendència cap a una dieta “plant-ba-sed” està creixent. 4 de cada 10 enquestats consideren que porten una dieta flexitariana, i a 2 de cada 10 els agradaria adoptar-la. En aquest sentit, augmenta la demanda dels aliments de base vegetal. El consum de fruites i hortalisses ha crescut per al 59% per a aquest target; per un 53% que progressa la demanda de verdures de fulla verda; un 55% en el cas de les verdures; i un 53% el consum de llegums. En aquesta línia, el 31% dels enquestats trasllada que ha disminuït el consum de carn vermella. L’estudi s’ha elaborat sobre una mostra de més de 500 consumidors en la franja d’edat assenyalada.
El que més troben a faltar els que es decanten per una dieta saludable basada en vegetals és aconseguir l’equilibri entre salut i sabor. Així, 6 de cada 10 enquestats afirmen que consumirien més aliments d’origen vegetal si anessin més saborosos, sobretot els més joves o les dones entre 20 i 30 anys, on la proporció s’eleva a 7 de cada 10.
Consultats sobre les hamburgueses vegetals, el producte icònic que abandera la tendència de l’alimentació vegetal envasada, el 21% de la mostra afirma que ha incrementat el consum d’aquest producte i el 60% ja ha provat aquest producte en alguna ocasió. Per a un terç de la població, aquest tipus d’hamburgueses són una alternativa als productes carnis. Entrant detalladament sobre la valoració d’aquests productes, un 77% destaca positivament el seu bon sabor; a un 47% no li convenç el seu preu i a un 17% li agradaria trobar més varietat d’elaboracions. Quan es mengen, el més habitual és acompanyar-les amb tomàquet (31%), amanida d’enciam (29%), patates al forn (28%) i arròs (24%). Única- ment, un 9% solen menjar-les soles.
En aquest sentit, Laura Isabel Arranz, la dietista-nutricionista de ‘Obrador Sorribas’, matisa que “les hamburgueses vegetals són una manera de menjar més vege- tals i en funció dels seus ingredients l’ideal és combinar-les amb altres aliments, com els llegums, si volem més proteïnes en el plat. No totes són un substitut de la carn perquè no sempre tenen, per exemple, un contingut proteic equiparable”.
L’informe elaborat per a ‘Obrador Sorribas’ també vol posar en valor una de les principals característiques de la nova gamma d’hamburgueses de la signatura, que es presenta no fregida i cuinada a baixa temperatura. Així, afirma que 3 de cada 4 enquestats no sap que la majoria d’hamburgueses vegetals es fregeixen durant el seu procés d’elaboració. Si fossin conscients d’això, conclou, el 38% assegura que disminuiria la seva compra, sobre tots les dones, on el percentatge s’eleva al 50%.

alimarket.es

Frescos agost-setembre

Posem a la seva disposició la cartelleria de Productes Frescos dels mesos d’agost i Setembre.

Descargar (PDF, 1.16MB)

Cartelleria agost-setembre

Ja tenim la cartelleria d’agost i setembre disponible. Aprofiteu les ofertes que ens porta aquest estiu.

Descargar (PDF, 9.51MB)

Super Preus

Super Preus amb el vodka Absolut de 70cl (8,65€/u), el whiskey Ballantine’s de 70cl (8,85€/u) i el rom Brugal “Añejo” de 70cl (8,95€/u).

Productos destacados

Llet ATO Natura, en totes les seves varietats “Sencera / Semidesnatada / Desnatada” en format Brik d’1L (0,87€/u) i la tonyina Baymar llistada en oli vegetal RO900 (4,26€/u).

Promo Granini

Granini sempre al seu costat! Disfruta de les promocions 2+1 i 3+1 en els envasos de 200ml i de 330ml respectivament.

Novedades

Afegim al nostre catàleg les Tapes de Carretilla! Escalfar i Punt. Tapa de Patates Braves i de Patates Ali Oli (1,00€/u)

Promo + Regal

Per la compra de 3 ampolles (70cl) de Whiskey de malta escocès Glenfiddich de 12 anys (21,35€/u) o de Ginebra Hendrick’s (22,30€/u) et regalem una ampolla de Rom Barceló (70cl)