S’apropa el Nadal!

S’acosta el Nadal i en Grup Vivó ens estem preparant. Consulti el seu comercial per obtenir el cartell de presentació de la composició. Gran assortiment de cistelles, lots i altres composicions de Nadal al catàleg específic. Servei de Nadal a partir de 14/10/2020

Especial prevenció

Prevenció i desinfecció, les claus de la lluita contra el COVID-19. Gel monodosi Don Palillo de 2ml en pack de 500 unitats (0,05 €/u), Tovalloletes higienitzants monodosi Don Palillo en pack de 500 unitats (0,05 €/u), guants de Nitril talles M i L en estoigs de 100 unitats (0,15€/u – 15,45€/estoig) i el producte del mes, Mascaretes FFP2 en bosses de 10 unitats (2,10 €/bossa).

Disaronno 50cl de Regal

Per la compra de tres ampolles variades de Licor de Whisky i canyella Fireball 70 cl (9,95 €/u) o de Licor Disaronno Amaretto 70cl (10,90 €/u), de regal una ampolla de Licor Disaronno Amaretto 50cl.

¡Oferta Premium!

Ginebra d’alta gamma d’oferta! Ginebra Nordés amb base de raïm Albariño i macerat d’alga Salicornia 70cl (15,30 €/u), Ginebra Beefeater 24 amb base d’aranja i té verd 70 cl (16,25 €/u) i Ginebra Tanqueray Flor de Sevilla 70 cl (15,60 €/u)

Editorial Nº75

burbujas_setembre_2020_00

Si l’estiu en si mateix ja sol ser una època diferent en tots els aspectes és indiscutible que aquest encara ho ha estat més. Sí, ens hem lliurat de l’homo langostus, més conegut com el turista de rostre vermellós per prendre el sol amb excès i sense cap protecció i per l’ús de mitjons blancs amb sandàlies però ara hem incorporat una nova espècie estiuenca autòctona: l’homo mascarillus que es cataloga en dues fases evolutives diferents. Un primer sense samarreta i amb la màscara tapant-li la boca però no el nas i la seva forma més evolucionada amb samarreta de tirants, màscara i ulleres de sol entelades. Encara enmig de molta incertesa veurem si per a la tardor apareix una altra nova forma millorada.

Grup VIVÓ 

Alimentària, ajornada fins a 2021

burbujas_073_grupvivo_04

Igual que ha succeït amb altres certàmens a tot el món, la incertesa originada pel Covid-19 ha acabat per retardar la celebració d’Alimentària a l’espera d’una normalitat que permeti celebrar aquest tipus d’esdeveniments. En aquest cas, Fira de Barcelona ha optat per retardar a 2021 (del 17 al 20 de maig), en una decisió “consensuada amb el sector”, segons afirma en un comunicat. En les últimes setmanes, empreses i associacions van fer arribar als organitzadors la conveniència de retardar la fira al pròxim any, mentre altres companyies apuraven el termini abans de prendre una decisió que no veien clara.

El president d’Alimentària, Josep Lluís Bonet, ha subratllat que “la decisió secunda la voluntat majoritària del teixit productiu i associatiu del sector, apostant per celebrar l’esdeveniment en un entorn més favorable i sense tantes limitacions en la mobilitat internacional. El nostre objectiu comú és, com sempre, ser una gran eina per a la indústria, la seva projecció i aconseguir la millor edició i participació possible”.

Per a maig de 2021, s’espera poder celebrar una edició “amb un elevat grau d’internacionalització i una reactivació de la demanda internacional tan necessària tant per a la indústria com per al propi saló”, assegura J. Antonio Valls, director general d’Alimentària Exhibitions.

En principi no es preveu cap canvi de format per a Alimentària 2021, formada pels salons carni (Intercarn), lacti (Interlact), conserver (Expocon- ser), del dolç i els aperitius (Snacks, Biscuits & Confectionary); de la dieta mediterrània, productes frescos, olis d’oliva i vegetals (Mediterranean Foods) i Food Service (Restaurama). Al costat d’ells, Grocery Foods reunirà les principals empreses de gran consum i les últimes tendències es mostraran en Alimentària Trends, que donarà cabuda a aliments delicatessen, orgànics i funcionals, entre altres. Lands of Spain, amb la millor producció autòctona espanyola; i l’International Paviliums completaran l’oferta.

No obstant això, els dies 28 i 29 de setembre està prevista la celebració d’un fòrum, en el Palau de Congressos de Fira de Barcelona, sobre el futur de la indústria agroalimentària, la restauració, la hoteleria i el turisme, sectors claus de l’economia, tots ells representats en els salons Alimentària, Hostelco i Fòrum Gastronòmic.

alimentaria.com

burbujas_setembre_2020_07

Cervesers d’Espanya ha sol·licitat al Govern mesures fiscals com una rebaixa de l’IVA en l’hostaleria, un dels sectors més afectats per la crisi del coronavirus, ja que seria un “baló d’oxigen” per a bars i restaurants, que travessen complicats moments.

Olalla considera que l’Executiu deu en aquests moments “apostar i donar suport a” l’hostaleria i el turisme com estan fent altres països. “No oblidem que països que competeixen contra nosaltres en el turisme com Portugal, Itàlia, Alemanya o França estan ja apostant per aquesta via. Hem de defensar la competitivitat d’Espanya com a destinació turística internacional”, ha recalcat.

Olalla ha explicat que el sector cerveser i l’hostaleria estan “íntimament units”, ja que en bars i restaurants es consumeix el 70% de la cervesa. “Si a això li afegim el zero del turisme, que suposa el 25% del nostre consum, la situació és realment difícil. Avui dia encara el 20% dels establiments d’hostaleria d’Espanya segueixen sense obrir”, ha subratllat.

“Si no han obert ara, quan obriran? I quants d’aquests no podran continuar oberts quan tornem de vacances, quan haguem perdut la il·lusió de sortir a consumir, quan realment notem, encara més, en les nostres butxaques la crisi econòmica, quan a més les terrasses ja no siguin tan interessants per la climatologia”, es qüestiona el director general de Cervesers d’Espanya.

libremercado.com

burbujas_setembre_2020_06

El sector alimentari (7,5% del PIB) s’ha convertit en estratègic. La seva fortalesa, sobretot si parlem de productors i proveïdors, és lloada pels analistes en comparació amb la resta d’Europa. I en retail, Espanya és dels països amb més botigues per habitant, la qual cosa ha facilitat el confinament i encimbrat la compra de proximitat –que un 74,2% ha prioritzat i del qual un 56,5% diu que continuarà fent-ho, segons un baròmetre de Aecoc, la patronal de gran consum.

Els uns i els altres, agricultors, ramaders, botiguers, caixers, reposadors, han estat, com els sanitaris, també anomenats herois d’aquesta crisi sanitària. “Cada jornada era un repte. Hem tingut moltes proves que superar, ser molt eficients i molt ràpids. L’objectiu ha estat molt clar: convertir-nos en un servei públic”, comenta Lara Vadillo, portaveu del grup Dia, en el seminari web Present i futur del retail a Espanya. Javier Vello, soci responsable del sector retail i consum per a EY Med, destaca “l’alça en volum dels productes frescos. Hi haurà canvis. D’una banda, dos terços dels consumidors semblen disposats a pagar més pel local; per un altre, algunes marques es plantegen vendre directament al client, com en altres països. Proliferaran les webs, i en el cas dels petits, a l’inrevés, amb intermediaris per a agrupar-se com a alimentació sana o quilòmetre zero”.

elpais.com

El Cava posa ordre en els espumosos

burbujas_setembre_2020_05

El cava posa ordre en una denominació d’origen, a la qual feia temps se li reclamava una sèrie de mesures que destaquessin la zona en la qual es produeixen els espumosos així com els processos d’elaboració.

Als caves de més de nou mesos se’ls denominarà a partir d’ara Cava de guarda, i als de més de 18 mesos Cava de guarda superior. En aquest últim s’engloben els reserva, els gran reserva i els de paratge qualificat. Així mateix, s’identifica a aquells cellers amb el 100% del premsatge i el vinificado en la propietat. D’aquesta manera, es busca reconèixer en l’etiquetatge, mitjançant una distinció específica per celler (no per producte).

La zonificació de la D.O. Cava s’estableix en un triple nivell: en primer lloc, una zonificació marcada per grans trets climàtics i geogràfics, fruit de la mateixa configuració pròpia de la denominació d’origen, i que porta a delimitar quatre zones diferenciades. El segon nivell de zonificació seria el de les subzones, que vénen definides per característiques climàtiques, orogràfiques, històriques o humanes específiques que les justifiquen, i que coincideixen amb regions vitivinícoles ja existents. Finalment, el tercer nivell de zonificació és el del paratge qualificat, que ve definit per la identificació de les parcel·les que el componen, havent de comptar amb característiques edàfiques, climàtiques i de cultiu pròpies, que ho diferenciïn del seu entorn.

agroinformacion.com

La cervesa no entén de classes ni de sexe

El consumidor de cervesa a Espanya és sociable, extravertit, conscienciat amb el medi ambient i amb una vida social activa, segons es desprèn de la Radiografia del consumidor, elaborada per 40dB, per a Cervesers d’Espanya, que confirma que la cervesa no entén ni de classes socials, ni política, ni de sexes. En concret, l’informe mostra que un de cada vuit adults a Espanya reconeix consumir cervesa, gairebé la meitat assegura fer-ho de manera habitual.

D’aquesta manera, Espanya pot definir-se com un país cerveser, en el qual aquesta beguda és un producte igualitari quant a penetració de consum en totes les zones del país, tant per comunitats autònomes com per grandària de població, així com a nivell socioeconòmic, reforçant d’aquesta manera la seva posició com una beguda transversal i social.

«La cervesa és part de la cultura dels espanyols i és una de les begudes amb major abast en la població adulta, que es consumeix de manera moderada i responsable. Es tracta d’un producte popular, molt nostre, i el binomi del qual amb la tapa és difícil de trencar», ha explicat el director general de Cervesers d’Espanya, Jacobo Olalla Marañón.

laopiniondemurcia.es