burbujas_setembre_2020_07

Cervesers d’Espanya ha sol·licitat al Govern mesures fiscals com una rebaixa de l’IVA en l’hostaleria, un dels sectors més afectats per la crisi del coronavirus, ja que seria un “baló d’oxigen” per a bars i restaurants, que travessen complicats moments.

Olalla considera que l’Executiu deu en aquests moments “apostar i donar suport a” l’hostaleria i el turisme com estan fent altres països. “No oblidem que països que competeixen contra nosaltres en el turisme com Portugal, Itàlia, Alemanya o França estan ja apostant per aquesta via. Hem de defensar la competitivitat d’Espanya com a destinació turística internacional”, ha recalcat.

Olalla ha explicat que el sector cerveser i l’hostaleria estan “íntimament units”, ja que en bars i restaurants es consumeix el 70% de la cervesa. “Si a això li afegim el zero del turisme, que suposa el 25% del nostre consum, la situació és realment difícil. Avui dia encara el 20% dels establiments d’hostaleria d’Espanya segueixen sense obrir”, ha subratllat.

“Si no han obert ara, quan obriran? I quants d’aquests no podran continuar oberts quan tornem de vacances, quan haguem perdut la il·lusió de sortir a consumir, quan realment notem, encara més, en les nostres butxaques la crisi econòmica, quan a més les terrasses ja no siguin tan interessants per la climatologia”, es qüestiona el director general de Cervesers d’Espanya.

libremercado.com

burbujas_setembre_2020_06

El sector alimentari (7,5% del PIB) s’ha convertit en estratègic. La seva fortalesa, sobretot si parlem de productors i proveïdors, és lloada pels analistes en comparació amb la resta d’Europa. I en retail, Espanya és dels països amb més botigues per habitant, la qual cosa ha facilitat el confinament i encimbrat la compra de proximitat –que un 74,2% ha prioritzat i del qual un 56,5% diu que continuarà fent-ho, segons un baròmetre de Aecoc, la patronal de gran consum.

Els uns i els altres, agricultors, ramaders, botiguers, caixers, reposadors, han estat, com els sanitaris, també anomenats herois d’aquesta crisi sanitària. “Cada jornada era un repte. Hem tingut moltes proves que superar, ser molt eficients i molt ràpids. L’objectiu ha estat molt clar: convertir-nos en un servei públic”, comenta Lara Vadillo, portaveu del grup Dia, en el seminari web Present i futur del retail a Espanya. Javier Vello, soci responsable del sector retail i consum per a EY Med, destaca “l’alça en volum dels productes frescos. Hi haurà canvis. D’una banda, dos terços dels consumidors semblen disposats a pagar més pel local; per un altre, algunes marques es plantegen vendre directament al client, com en altres països. Proliferaran les webs, i en el cas dels petits, a l’inrevés, amb intermediaris per a agrupar-se com a alimentació sana o quilòmetre zero”.

elpais.com

El Cava posa ordre en els espumosos

burbujas_setembre_2020_05

El cava posa ordre en una denominació d’origen, a la qual feia temps se li reclamava una sèrie de mesures que destaquessin la zona en la qual es produeixen els espumosos així com els processos d’elaboració.

Als caves de més de nou mesos se’ls denominarà a partir d’ara Cava de guarda, i als de més de 18 mesos Cava de guarda superior. En aquest últim s’engloben els reserva, els gran reserva i els de paratge qualificat. Així mateix, s’identifica a aquells cellers amb el 100% del premsatge i el vinificado en la propietat. D’aquesta manera, es busca reconèixer en l’etiquetatge, mitjançant una distinció específica per celler (no per producte).

La zonificació de la D.O. Cava s’estableix en un triple nivell: en primer lloc, una zonificació marcada per grans trets climàtics i geogràfics, fruit de la mateixa configuració pròpia de la denominació d’origen, i que porta a delimitar quatre zones diferenciades. El segon nivell de zonificació seria el de les subzones, que vénen definides per característiques climàtiques, orogràfiques, històriques o humanes específiques que les justifiquen, i que coincideixen amb regions vitivinícoles ja existents. Finalment, el tercer nivell de zonificació és el del paratge qualificat, que ve definit per la identificació de les parcel·les que el componen, havent de comptar amb característiques edàfiques, climàtiques i de cultiu pròpies, que ho diferenciïn del seu entorn.

agroinformacion.com

La cervesa no entén de classes ni de sexe

El consumidor de cervesa a Espanya és sociable, extravertit, conscienciat amb el medi ambient i amb una vida social activa, segons es desprèn de la Radiografia del consumidor, elaborada per 40dB, per a Cervesers d’Espanya, que confirma que la cervesa no entén ni de classes socials, ni política, ni de sexes. En concret, l’informe mostra que un de cada vuit adults a Espanya reconeix consumir cervesa, gairebé la meitat assegura fer-ho de manera habitual.

D’aquesta manera, Espanya pot definir-se com un país cerveser, en el qual aquesta beguda és un producte igualitari quant a penetració de consum en totes les zones del país, tant per comunitats autònomes com per grandària de població, així com a nivell socioeconòmic, reforçant d’aquesta manera la seva posició com una beguda transversal i social.

«La cervesa és part de la cultura dels espanyols i és una de les begudes amb major abast en la població adulta, que es consumeix de manera moderada i responsable. Es tracta d’un producte popular, molt nostre, i el binomi del qual amb la tapa és difícil de trencar», ha explicat el director general de Cervesers d’Espanya, Jacobo Olalla Marañón.

laopiniondemurcia.es

Els cinc beneficis del cafè fred

burbujas_setembre_2020_03

Els beneficis del cafè són de sobres coneguts, però la temperatura a la qual el prens pot potenciar les seves propietats. Aquestes són algunes dels avantatges de prendre-ho fred, perquè a més de refrescar-nos, ajuda a protegir l’organisme:

És més saludable. El cafè fred és menys àcid que el cafè calent, per la qual cosa és menys nociu per a l’esmalt dental i per a l’estómac. En rebaixar l’acidesa, una vegada en l’organisme, ajuda a la digestió i sentir millor.

Font d’hidratació. Mentre el cafè calent és una beguda reconfortant i revitalitzant, en fred és una font d’hidratació extra. Segons un estudi realitzat per la Universitat de Birmingham, el cafè fred posseeix propietats hidratants similars a les de l’aigua.

Ideal abans de l’exercici. Recerques recents demostren que el cafè fred facilita la ruptura de molècules de greix, ajuda a cremar 9 calories addicionals per hora, controla la fam post entrenament i a més redueix el dolor i potència l’esforç mental.

Combina millor amb altres aromes. Prendre el cafè fred suavitza el seu fort sabor i deixa espai per a apreciar les diferents aromes i sabors en ell, més que en la seva versió calenta.

Ajuda a sentir-se més feliç. Està demostrat que els qui consumeixen cafè diàriament tendeixen a mostrar major grau de felicitat i pateixen menys problemes associats a la depressió. Aquest benefici augmenta en el cas del cafè fred, ja que la ment ho associa a moments de plaer i respir.

revistaalimentaria.es

burbujas_setembre_2020_02

El Ministeri d’Agricultura, Pesca i Alimentació (Mapa) ha presentat l’Informe de Consum Alimentari a Espanya 2019, amb dades sobre el consum d’aliments i begudes de la població espanyola, tant en la llar, com fora d’aquesta. De les conclusions de l’estudi, es pot extreure que la població espanyola està cada vegada més compromesa amb la cura de la seva alimentació, punt que s’observa en veure una clara tendència cap al consum de productes naturals i de qualitat que són els recomanats pel sector mèdic per a una alimentació equilibrada i saludable.

En aquest sentit, l’aigua envasada se situa la primera de la llista de beguda en xifres de vendes. De fet, el volum en la cistella de la compra del consum dins de la llar va represen- tar el 9,8%, convertint-se així en la beguda més consumida dins del segment de begudes amb el 44,7% dels litres venuts.
Catalunya, la Comunitat Valenciana, Canàries, Balears i Múrcia són les més intensives en la compra d’aigua de beguda envasada. En contraposició, les àrees menys intensives són Madrid, País Basc i Navarra entre altres.

revistaaral.com

El canvi cap a una alimentació més saludable s’imposa en la nova normalitat. El 60% de la població entre 20 i 40 anys ha variat la seva dieta durant la pandèmia perquè sigui més saludable, segons l’informe sobre Alimentació Saludable i Conscient’, elaborat per Kantar Worldpanel per a ‘Obrador Sorribas’, que ve a confirmar l’evolució d’una de les tendències que es postula com a cavall guanyador després de la crisi sanitària. Així, aquest informe assegura que la tendència cap a una dieta “plant-ba-sed” està creixent. 4 de cada 10 enquestats consideren que porten una dieta flexitariana, i a 2 de cada 10 els agradaria adoptar-la. En aquest sentit, augmenta la demanda dels aliments de base vegetal. El consum de fruites i hortalisses ha crescut per al 59% per a aquest target; per un 53% que progressa la demanda de verdures de fulla verda; un 55% en el cas de les verdures; i un 53% el consum de llegums. En aquesta línia, el 31% dels enquestats trasllada que ha disminuït el consum de carn vermella. L’estudi s’ha elaborat sobre una mostra de més de 500 consumidors en la franja d’edat assenyalada.
El que més troben a faltar els que es decanten per una dieta saludable basada en vegetals és aconseguir l’equilibri entre salut i sabor. Així, 6 de cada 10 enquestats afirmen que consumirien més aliments d’origen vegetal si anessin més saborosos, sobretot els més joves o les dones entre 20 i 30 anys, on la proporció s’eleva a 7 de cada 10.
Consultats sobre les hamburgueses vegetals, el producte icònic que abandera la tendència de l’alimentació vegetal envasada, el 21% de la mostra afirma que ha incrementat el consum d’aquest producte i el 60% ja ha provat aquest producte en alguna ocasió. Per a un terç de la població, aquest tipus d’hamburgueses són una alternativa als productes carnis. Entrant detalladament sobre la valoració d’aquests productes, un 77% destaca positivament el seu bon sabor; a un 47% no li convenç el seu preu i a un 17% li agradaria trobar més varietat d’elaboracions. Quan es mengen, el més habitual és acompanyar-les amb tomàquet (31%), amanida d’enciam (29%), patates al forn (28%) i arròs (24%). Única- ment, un 9% solen menjar-les soles.
En aquest sentit, Laura Isabel Arranz, la dietista-nutricionista de ‘Obrador Sorribas’, matisa que “les hamburgueses vegetals són una manera de menjar més vege- tals i en funció dels seus ingredients l’ideal és combinar-les amb altres aliments, com els llegums, si volem més proteïnes en el plat. No totes són un substitut de la carn perquè no sempre tenen, per exemple, un contingut proteic equiparable”.
L’informe elaborat per a ‘Obrador Sorribas’ també vol posar en valor una de les principals característiques de la nova gamma d’hamburgueses de la signatura, que es presenta no fregida i cuinada a baixa temperatura. Així, afirma que 3 de cada 4 enquestats no sap que la majoria d’hamburgueses vegetals es fregeixen durant el seu procés d’elaboració. Si fossin conscients d’això, conclou, el 38% assegura que disminuiria la seva compra, sobre tots les dones, on el percentatge s’eleva al 50%.

alimarket.es

Frescos agost-setembre

Posem a la seva disposició la cartelleria de Productes Frescos dels mesos d’agost i Setembre.

Descargar (PDF, 1.16MB)

Cartelleria agost-setembre

Ja tenim la cartelleria d’agost i setembre disponible. Aprofiteu les ofertes que ens porta aquest estiu.

Descargar (PDF, 9.51MB)

Super Preus

Super Preus amb el vodka Absolut de 70cl (8,65€/u), el whiskey Ballantine’s de 70cl (8,85€/u) i el rom Brugal “Añejo” de 70cl (8,95€/u).