burbujas_desembre_2020_04

L’Associació de Begudes Refrescants (Anfabra), la patronal que defensa els interessos de Coca-Cola i Pepsico entre altres, creu que la pujada de l’IVA a les begudes ensucrades és “injusta, discrimina- tòria” i té “un clar component ideològic”, segons un comunicat remès aquest divendres. Al seu judici, “es tracta d’un dur cop a l’hostaleria, al consu- midor i a la indústria de begudes”.

L’associació defensa que la mesura, inclosa en el Pla Pressupostari que el Govern ha remès a Brussel·les i que es va conèixer en la nit del dijous, “es desmarca de la tendència general que
s’està seguint a Europa”. Anfabra descriu que vuit països, Alemanya, Àustria, Bèlgica, Bulgària, Xipre, Grècia, Regne Unit i Lituània, han aprovat reduccions de l’IVA per a la reactivació del consum. “Un impost a productes universalment consumits afectaria a tots i especialment a les rendes més baixes, les més colpejades per la crisi, la qual cosa minvaria encara més el seu poder adquisitiu”, diu la patronal de Coca-Cola, que defensa que gravar les begudes ensucrades o edulcorades “no té gens de rigor científic” perquè “són productes segurs i avaluats per l’Agència Europea de Seguretat Alimentària (EFSA)”.

El Govern central segueix el camí de la Generalitat de Catalunya, que al 2017 ja va aprovar el seu propi impost a les begudes ensucrades, que està recorregut davant la justícia a l’espera d’una sentència definitiva.

Infoaliment.com

burbujas_desembre_2020_05

Las alternativas vegetales a la leche y el yogur crecen como opción de consumo para los españoles. Así lo refleja el informe ‘El consumidor de alternativas vegetales al yogur y a la leche’ realizado por Aecoc Shopperview y 40dB para Alpro, la marca de productos de origen vegetal de Danone, que indica que el 57,7% de los encuestados ya consume estos productos de base vegetal en sustitución de la leche, mientras que un 54,1% afirma que aumentará su consumo de estos productos en los próximos meses.

En el análisis del consumidor de alternativas vegetales, se destaca también su predisposición a innovar en su cesta de la compra. Siete de cada diez encuestados afirma que están abiertos a probar nuevos sabores. Sin embargo, el 41% considera que aún hay poca variedad de productos disponibles en los lineales, y el 36% cree que es difícil encontrarlos en las tiendas de alimentación. En este sentido, el 34% cree que aumentaría su consumo de estos productos si hubiera espacios para probarlos en sus tiendas habituales, por un 28% que considera que consumiría más alternativas vegetales a la leche y los yogures si bajaran los precios de esta categoría.

La soja reina entre los productos alternativos a los lácteos. Entre las opciones vegetales sustitutivas de la leche, el 56,2% consume bebidas de soja, por un 52,9% que también opta por las de almendras y un 50,7% que toma productos con base de avena. Por otro lado, uno de cada cinco consumidores prefiere las opciones producidas con avellanas, coco y arroz. La soja también manda como opción vegetal preferida como alternativa al yogur lácteo, con un 58% de consumidores. Las opciones a base de avena, almendras o coco, en cambio, son una opción para entre el 20% y el 30% de encuestados.

Revistaaral.com

burbujas_desembre_2020_06

Nestlé ha posat en funcionament una nova caldera de valoració de pòsits de cafè a la seva fàbrica de Girona, dedicada a l’elaboració de cafè soluble i begudes en càpsules monodosis. La caldera, que ha suposat una inversió de 17,2 milions d’euros, utilitza el pòsit resultant de l’elaboració de cafè soluble per a l’obtenció de vapor.

El pòsit del cafè és un producte 100% vegetal que s’obté durant la fabricació de cafè soluble. Pel seu elevat poder calorífic, aquest és un bio-combustible adequat per a la generació d’energia en forma de vapor. La fàbrica de Girona produeix a l’any unes 45.000 tones de pòsits de cafè i es preveu que el 80% del mateix s’utilitzi per a la generació de vapor mitjançant la nova caldera. Aquesta generarà 125.000 tones de vapor a l’any, la qual cosa suposa una reducció d’un 25% del consum de gas natural a la fàbrica.

A més, en el marc d’aquest programa, la fàbrica de Nestlé a Girona ha reduït en un 35% tant les emissions de gasos d’efecte d’hivernacle com l’aigua usada en les línies de producció de cafè soluble en el període comprès entre 2010 i 2019. Així mateix, tota l’energia elèctrica que es compra en aquest centre de producció prové de fonts renovables. Aquesta factoria també es considera “zero residus a abocador”, en minimitzar la generació dels mateixos i fomentar la seva reutilització, reciclatge o valorització.

Alimarket.es

burbujas_desembre_2020_07

Durant els últims anys hem vist un augment en el compromís generalitzat amb la sostenibilitat en tots els estaments socials. Malgrat això, el 96% dels espanyols afirmen estar preocupats pel medi ambient, segons un recent estudi elaborat per la companyia d’energia fotovoltaica SotySolar.

Malgrat el necessari d’apostar per alternatives que cuidin el medi ambient, vuit de cada 10 enquestats consideren que hi ha marques que s’aprofiten de l’ecològic i sostenible per a augmentar el preu, fent que optar per aquesta mena de productes sigui només accessible per a uns pocs. Per contra, el 18% dels enquestats consideren que el preu d’aquesta mena de productes s’adequa al que s’ofereix mentre que només un 2% afirmen que no són més cars.

Des de SotySolar s’indica que “aquesta situació posa en relleu la demanda per part dels consumidors de preus més justos perquè entre tots puguem ser més sostenibles”. Concretament el 64% dels espanyols declara que podrien accedir a més productes ecològics si els seus ingressos fossin majors, mentre que el 37% opina que la consciència ecològica no depèn dels diners.

Un altre aspecte que crida l’atenció són les raons per les quals els enquestats creuen que hi ha hagut un augment de consum d’opcions ecològiques o sostenibles: sis de cada 10 espanyols consideren que es deu a una major conscienciació, mentre que el 54% considera que es deu a un major nombre d’alternatives sostenibles i ecològiques en el mercat i el 5% afirma que es tracta d’una moda per a rics.

consumer.es

burbujas_desembre_2020_08

Damm, ha tancat un acord amb el Grup Carlsberg per a distribuir la cervesa Carlsberg a l’Espanya peninsular i Illes Balears tant en el canal d’hostaleria com en el d’alimentació.

El Grup Carlsberg, un dels majors grups del sector cerveser en el món, ha triat associar-se amb Damm per a la distribució de les cerveses del grup a l’Espanya peninsular i Illes Balears i incrementar així la seva presència en el mercat nacional. El present acord entre totes dues companyies, que tindrà una durada de 7 anys amb la possibilitat que s’estengui 5 anys més, estableix les bases d’una aliança a llarg termini, en la qual totes dues empreses treballaran per a consolidar el creixement del Grup Carlsberg a Espanya.

Damm distribuirà la marca danesa en els seus formats de barril de 30l retornable, llauna de 33cl, ampolla de 33cl no retornable i pack de 6 ampolles de 25cl sense retorn. Amb la finalitat d’augmentar la presència de Carlsberg tant en el canal hostaleria com en el canal d’alimentació, Damm activarà un pla per a augmentar la notorietat de la marca al país, que inclourà accions de màrqueting i publicitat i promoció directa en el punt de venda. D’aquesta manera, Damm començarà a produir la cervesa Carlsberg en les seves instal·lacions del Prat de Llobregat (Barcelona) a partir de gener de 2021

damm.com

burbujas_desembre_2020_09

Les restriccions a la mobilitat i a unes certes activitats econòmiques, com l’hostaleria, posen un gran component d’incertesa de cara a la pròxima campanya nadalenca. Un període clau per a la distribució alimentària, que suposa una part rellevant de les vendes i del benefici de l’any, i que es prepara per a conjugar la demanda dels consumidors amb el compliment de les normes sanitàries.

“És un moment important per al sector. Pot suposar un terç de les vendes, però fins i tot més en el resultat de l’exercici perquè consumim productes de major valor”, explica Pablo de la Rica, gerent de l’àrea retail de Aecoc. La campanya d’enguany és diferent per a la distribució alimentària per dos motius. El primer, les restriccions imposades a l’hostaleria i la restauració, fins i tot amb tancaments totals com a Catalunya. Enguany no hi haurà sopars o menjars d’empresa, ni grans reunions familiars. “A mesura que es prenen decisions restrictives per a l’hostaleria, part del consum es passarà a la llar, en el qual ja es vénen registrant creixements importants des del confinament”, diu De la Rica.

A això el seu sumarà el 20% que, de mitjana, gasta de més el consumidor durant aquestes setmanes, com indica un estudi elaborat per la pròpia Aecoc i presentat en el Congrés de Gran Consum celebrat aquest dimecres a València. En aquesta presentació la gerent d’estratègia comercial de l’associació, Rosa-rio Pedrosa, va traçar les claus d’aquesta campanya. “El comprador serà menys impulsiu, visitarà menys els punts de venda i concentrarà més les compres. Està prevalent la seguretat i condicionarà”.

I aquí entra el segon element diferenciador d’aquesta campanya: l’online. “Serà un aliat per al consumidor i possiblement potenciarà l’ús d’aquest canal, com va passar en el confinament”, va explicar Pedrosa.

La reclusió forçada de març i abril va fer explotar la demanda d’alimentació en el comerç electrònic, arribant a doblegar la seva quota de mercat del 2% al 4%, i multiplicant per sis les comandes en algunes cadenes, com a Dia. “Ens vam haver de preparar a una velocitat increïble per a assumir tota la demanda. Ara estem preparats per a tot el que pugui venir”, diu el seu responsable de negoci online, Diego Sebastián de Erice.

El context convida a pensar en un nou repunt en les compres d’alimentació per aquest canal de cara a Nadal. “En aquestes dates l’online no sol ser tan fort en el nostre sector com ho és en uns altres. Però ara hi haurà més temps a casa, i això farà créixer més les venda”, afirma el portaveu de Dia. Aquest explica que, en els anys anteriors, els principals pics de demanda es produïen en les dues primeres setmanes de desembre. En la segona meitat caiguda pel major consum fora de la llar. “Ara esperem un comportament més semblant a tot el mes. La gent s’ha llevat la por de demanar online i nosaltres ara sí que estem preparats per a assumir tota la demanda que hi hagi”, afegeix.

“Encara serà un canal minoritari, però en uns mesos ha crescut el que s’esperava que creixés en quatre anys”, analitza Pablo de la Rica. “Per Nadal els frescos cobren encara més importància i els espanyols continuem preferint veure el producte. Però enguany veurem una combinació més accentuada: comandes online amb enviament a domicili, amb recollida en el supermercat i compra en la pròpia botiga”, afegeix.

Tot això sense oblidar els costos aparellats a aquesta operativa. De la Rica calcula que es triga una mica més d’una hora a preparar una comanda d’alimentació online, sempre a mà. “És molt manual i és un repte per al sector, que ha de continuar treballant per a rebaixar els costos associats”. Per a Diego Sebastián de Erice la clau serà “que tots els que componem la cadena guanyem. El proveïdor, nosaltres i el client”.

Elpais.com

Catàleg nadal 2020

Ja tenim el catàleg de Nadal de 2020 disponible.

Descargar (PDF, 6.29MB)

Cartelleria Octubre

Ja tenim la cartelleria d’octubre disponible. Aprofita les ofertes que ens porta aquesta tardor.

Descargar (PDF, 9.78MB)

Super Preus!

Preus irresistibles! Brandy 103 etiqueta blanca 70 cl (4,92€/u), orujo d’herbes Ruavieja 70cl (6,18 €/u) i Whisky J&B 70cl (8,48€/u).

Productes destacats

Aquest mes d’octubre i fins el 15 de novembre destaquem la llet Celta Hostaleria d’1 litre (1,05€/u), el tomàquet fregit Apis en llauna de 2,5kg (1,65€/u) i la llauna de tonyina Astor en oli d’giraslol (RO750) de 600gr ESC (4,32€/u)