Productes destacats

grupvivo_gener-2021_productes_destacats_CAT_01

Comencem l’any destacant les rodanxes d’oliva verda/negre Excelencia en bossa de 1,7kg (2,35€) i els espàrrecs blancs Alesves en llauna de 17/24 unitats de 660gr (2,38€)

Promo Granini

grupvivo_gener-2021_promo-granini_CAT_01

Granini sempre al seu costat! Disfruta de les promocions 2+1 i 3+1 en els envasos de 200ml i de 330ml respectivament.

Novetats 2021

grupvivo_gener-2021_novetats_CAT_01

Comencem el 2021 amb novetats de la casa Burriac. Caiena mòlta de 170gr (2,55€) i Farigola mòlta de 550gr (5,65€).

Càpsules de Regal!

grupvivo_gener-2021_promo-regal_CAT_01

Per la compra de 3 ampolles de ponche Caballero d’1 litre (10,99€), de regal una caixa de càpsules compostables compatibles Cafe Crem (Origen: Brasil).

Oferta Premium!

grupvivo_gener-2021_oferta-premium_CAT_01

Whiskey i Bourbon premium d’oferta! Whiskey de malta escocès Knockando 12 anys de 70 cl (22,90€), Whiskey Johnnie Walker Double Black de 70 cl (19,80€) i Bourbon Premium Maker ‘s Mark de 70 cl (22,35€)

Editorial Burbujas Nº76

burbujas_desembre_2020_01

Quin any el 2020, oi? Qui podia imaginar quan iniciàvem l’any que es convertiria en el més atípic viscut per la gran majoria de nosaltres i segurament el més complicat per al nostre sector. Ha estat com una gran muntanya russa amb pujades i baixades en la qual ens hem sentit tots molt perduts, hem hagut de reinventar-nos i el problema principal és que no sabem com serà l’any vinent. Els que ens dirigeixen s’han focalitzat molt a castigar el nostre sector que, segurament és el que més ha sofert les mesures de contenció d’aquest maleït virus quan per contra s’han tolerat moltes coses infinitament de més risc que anar a prendre un cafè en una terrassa amb separacions i límit de persones… però no ens venceran. Aquest sector està fet de gent molt dura, que no es rendeix mai. No ens coneixen. Vencerem segur. Malgrat tot el que estem vivint que res ni ningú us tregui la il·lusió de celebrar aquest Nadal com tots els anys. Bones festes a tots!

Grup VIVÓ

Com enfoquem el Nadal amb la pandèmia?

burbujas_desembre_2020_02

L’any acabarà amb màscares, sense petons ni abraçades i amb l’esperança de poder remuntar cap a la primavera de 2021. Amb aquest escenari, en el qual vuit de cada 10 persones indiquen haver baixat la interacció amb amics i amb la família. De fet, es ve especulant que el consumidor adopti una actitud de fort control de la despesa, perquè aquest moment sembla que ha arribat. En comparació amb el mes de setembre, segons un estudi realitzat per la consultora The Cocktail, basant-se en 600 entrevistes realitzades al llarg dels últims mesos, tot i que encara predomina (amb el mateix percentatge, 46%) la idea que es gastarà igual respecte al mateix moment de l’any passat, la diferència entre aquells que afirmen que gastaran menys, 37%, respecte als que gastaran més, 17%, s’eixampla fins a duplicar-los.
El que es manté, a causa de les restriccions en el sector de l’hostaleria i la necessitat d’ex- periències de compensació, és la despesa en alimentació i beguda dins de les llars, i hi ha un major control de la despesa en electrònica i tecnologia, atès que cas inversions relacionades amb teletreball i l’escola online ja s’han fet en els mesos anteriors.

La vivència de la pandèmia és desigual, atès que hi ha tantes crisis com situacions socials, detalla Romero. Segons l’estudi, en el qual s’identifiquen cinc perfils de consumidors en aquesta pandèmia –resistent, espantat, apoderat i expectant–, les dones, més responsables de la cura dels altres, senten menys suport i esperança que els homes. I, com no podia ser d’una altra manera, el nivell socioeconòmic més baix és el més afectat per diversos motius: té menys opcions de tele-treball, més casos de coronavirus al voltant i, per tant, se senten més tristos. També són els joves, el col·lectiu que més ha perdut el seu treball arran del covid, els que més desconcert i frustració senten.

En l’informe també es detalla com han d’actuar les marques enfront de cadascun d’aquests perfils. Així, per exemple, els resistents seran més afins a estratègies de preu i promoció, així com a activar dinàmiques de negociació o d’abandó amb els seus proveïdors de serveis. Els espantats estan més pròxims a estratègies de compensació en el consum, i estaran receptius a missatges que li atorguin seguretat i benestar. Els que tenen més poder adquisitiu, més pròxims a marques premium i gamma alta, estan orientats a l’oci i gaudi, i distants de missatges que els recordin la situació de crisi que es viu. Els expectants es mostren més receptius a missatges centrats en l’aquí i ara, que li permetin evitar centrar el seu pensament en un futur amenaçador. I, finalment, els d’estat de shock, receptius a missatges que els facin activar-se, acceptar la situació i prendre impuls.

cincodias.elpais.com

burbujas_desembre_2020_03

El sector del vi encara unes dates claus per al seu negoci, les nadalenques, sense que ningú sàpiga molt bé en quines condicions es podran celebrar, en mede d’una segona ona de casos de Covid-19 que anticipa noves restriccions socials i la mobilitat.

Unes setmanes que en un any normal suposen fins al 25% de la facturació del sector, com afirma el president de la Federació Espanyola del Vi (FEV), Emilio Restoy, també director general de Zamora Company, empresa propietària de marques vinícoles com Ramón Bilbao o Mar de Frades. “Existeix un desconeixement total del que pot passar de cara a Nadal. O hi ha un control ferm en el mes vinent i mitjà o serà dur”. “És el consum en la llar, són els menjars d’empresa, els sopars amb amics, el vi com a regal… Tot en conjunt suposa unes xifres rellevants. I hi ha segments com el cava o el vi espumós per als quals suposa el 60% del negoci de l’any. Tot és molt incert, però ho veiem malament”, afirma Restoy.

Seria la rematada per a un any complicat per al sector. El president de la FEV estima una caiguda d’almenys el 20% en volum venut, i una mica superior en valor. Entorn del 35% del negoci del sector té el seu origen en la restauració i hostaleria,encara que la seva caiguda és menor al d’altres begudes,com les espirituoses, de les quals també és coneixedor
Restoy com a director general de Zamora Company i que estimen una caiguda de gairebé el 40% enguany. “El consum en hostaleria té diferents moments. Els de dia, l’aperitiu per exemple, han sofert menys i per això ha aguantat una mica millor. Les begudes que més han sofert són les lligades a l’oci nocturn”.

Agroinformacion.com

burbujas_desembre_2020_04

L’Associació de Begudes Refrescants (Anfabra), la patronal que defensa els interessos de Coca-Cola i Pepsico entre altres, creu que la pujada de l’IVA a les begudes ensucrades és “injusta, discrimina- tòria” i té “un clar component ideològic”, segons un comunicat remès aquest divendres. Al seu judici, “es tracta d’un dur cop a l’hostaleria, al consu- midor i a la indústria de begudes”.

L’associació defensa que la mesura, inclosa en el Pla Pressupostari que el Govern ha remès a Brussel·les i que es va conèixer en la nit del dijous, “es desmarca de la tendència general que
s’està seguint a Europa”. Anfabra descriu que vuit països, Alemanya, Àustria, Bèlgica, Bulgària, Xipre, Grècia, Regne Unit i Lituània, han aprovat reduccions de l’IVA per a la reactivació del consum. “Un impost a productes universalment consumits afectaria a tots i especialment a les rendes més baixes, les més colpejades per la crisi, la qual cosa minvaria encara més el seu poder adquisitiu”, diu la patronal de Coca-Cola, que defensa que gravar les begudes ensucrades o edulcorades “no té gens de rigor científic” perquè “són productes segurs i avaluats per l’Agència Europea de Seguretat Alimentària (EFSA)”.

El Govern central segueix el camí de la Generalitat de Catalunya, que al 2017 ja va aprovar el seu propi impost a les begudes ensucrades, que està recorregut davant la justícia a l’espera d’una sentència definitiva.

Infoaliment.com

burbujas_desembre_2020_05

Las alternativas vegetales a la leche y el yogur crecen como opción de consumo para los españoles. Así lo refleja el informe ‘El consumidor de alternativas vegetales al yogur y a la leche’ realizado por Aecoc Shopperview y 40dB para Alpro, la marca de productos de origen vegetal de Danone, que indica que el 57,7% de los encuestados ya consume estos productos de base vegetal en sustitución de la leche, mientras que un 54,1% afirma que aumentará su consumo de estos productos en los próximos meses.

En el análisis del consumidor de alternativas vegetales, se destaca también su predisposición a innovar en su cesta de la compra. Siete de cada diez encuestados afirma que están abiertos a probar nuevos sabores. Sin embargo, el 41% considera que aún hay poca variedad de productos disponibles en los lineales, y el 36% cree que es difícil encontrarlos en las tiendas de alimentación. En este sentido, el 34% cree que aumentaría su consumo de estos productos si hubiera espacios para probarlos en sus tiendas habituales, por un 28% que considera que consumiría más alternativas vegetales a la leche y los yogures si bajaran los precios de esta categoría.

La soja reina entre los productos alternativos a los lácteos. Entre las opciones vegetales sustitutivas de la leche, el 56,2% consume bebidas de soja, por un 52,9% que también opta por las de almendras y un 50,7% que toma productos con base de avena. Por otro lado, uno de cada cinco consumidores prefiere las opciones producidas con avellanas, coco y arroz. La soja también manda como opción vegetal preferida como alternativa al yogur lácteo, con un 58% de consumidores. Las opciones a base de avena, almendras o coco, en cambio, son una opción para entre el 20% y el 30% de encuestados.

Revistaaral.com